Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı okul öncesi, ilkokul ve ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören yaklaşık 18 milyon öğrenci, 2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle bugün karne alarak yaz tatiline başladı. Öğrenciler eğitim yılının yorgunluğunu geride bırakırken, öğretmenler ise haziran dönemi mesleki çalışma seminerlerini çevrim içi olarak tamamlayacak. Bakanlık takvimine göre yeni eğitim öğretim yılı 14 Eylül 2026 tarihinde başlayacak.
18 MİLYON ÖĞRENCİ KARNE HEYECANI YAŞADI
8 Eylül 2025'te başlayan 2025-2026 eğitim öğretim yılında birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım, ikinci dönem ara tatili ise 16-20 Mart tarihlerinde yapıldı. 2 Şubat'ta başlayan ikinci dönem, bugün son ders zilinin çalmasıyla tamamlandı. Okulların son haftasında öğrencilerin sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif gelişimlerini desteklemek amacıyla "Dönem Sonu Kültür, Sanat ve Spor Faaliyetleri Haftası" kapsamında çeşitli etkinlikler düzenlendi. Öğretmenlerin 29-30 Haziran tarihlerinde gerçekleştireceği "2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri" ise çevrim içi yapılacak.
YENİ MÜFREDAT VE DİJİTAL PROJELER HAYATA GEÇİRİLDİ
Milli Eğitim Bakanlığı, eğitim öğretim yılı boyunca Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli kapsamında yeni müfredatı kademeli olarak uygulamaya devam ederken yaklaşık 184 milyon ders kitabını ücretsiz dağıttı. Çevre bilincini geliştirmeye yönelik "Yeşil Vatan-Benim Okulum Geleceğe Çare", ramazan ayında "Maarifin Kalbinde Ramazan", çocuklara yönelik "Maarifin Kalbinde Çocuk" ve mesleki eğitim öğrencileri için "Maarifin Kalbinde Marifetli Gençlik" etkinlikleri gerçekleştirildi. Eğitimde dijitalleşme çalışmaları kapsamında DİLİM Platformu, Okul Dışı Öğrenme Dijital Platformu ile BiP üzerinden Öğretmen Bilgi Servisi ve Okul-Veli Asistanı uygulamaları kullanıma sunuldu. Ayrıca LGS merkezi sınavı 13 Haziran'da gerçekleştirilirken, 2026-2027 eğitim öğretim yılının 14 Eylül'de başlayacağı bildirildi.




