Afyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi (AFSÜ) 2026 Öz Değerlendirme Programı kapsamında yürütülen çalışmalar, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ümit Dündar başkanlığında gerçekleştirilen değerlendirme toplantısında ele alındı. AFSÜ Kalite Koordinatörlüğü tarafından Tıp Fakültesi Mavi Salon’da düzenlenen toplantıya; akademik birim yöneticilerinin yanı sıra kalite, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, toplumsal katkı, ölçme-değerlendirme, mezuniyet ve web sayfası komisyonlarının başkanları ile ilgili üyeler katıldı. Toplantıda, 20 Nisan–4 Mayıs 2026 tarihleri arasında fakülte ve yüksekokullarda gerçekleştirilen öz değerlendirme ziyaretlerinin sonuçları değerlendirildi. Ayrıca birim yöneticileri ve değerlendiricilerden alınan 360 derece anket sonuçları incelenerek sürecin güçlü ve geliştirilmesi gereken yönleri masaya yatırıldı.

Hayvanları Koruma Kanunu uygulamaları masaya yatırıldı
Hayvanları Koruma Kanunu uygulamaları masaya yatırıldı
İçeriği Görüntüle

EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SÜREÇLERİ DEĞERLENDİRİLDİ

Değerlendirmelerde; liderlik ve yönetişim, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve toplumsal katkı başlıklarında öne çıkan iyileştirme alanları üzerinde duruldu. Toplantıda ayrıca paydaş katılımının güçlendirilmesi, stratejik plan ve performans göstergelerinin daha etkin kullanılması, komisyon çalışmalarının izlenebilirliğinin artırılması, mezun izleme süreçlerinin geliştirilmesi ve kalite kültürünün yaygınlaştırılması konuları ele alındı. Eğitim-öğretim süreçlerinde program güncellemelerinde paydaş katkısının artırılması, ölçme-değerlendirme süreçlerinde standartlaşma ve öğrenci merkezli uygulamaların yaygınlaştırılması gerektiği vurgulandı. Araştırma-geliştirme alanında performansın göstergelerle izlenmesi, dış kaynaklı projelere yönelimin artırılması ve öğrencilerin bilimsel süreçlere daha aktif katılımının sağlanması gerektiği ifade edildi. Toplantı, soru-cevap bölümünün ardından sona erdi.

Kaynak: ODAK HABER MERKEZİ